• Hello everyone,

    This week we discovered a lot of verbs! Here are your lessons:

     

    Rebecca, the language assistant

     

    Her name is Rebecca. name

    She is twenty (20). age

    She is English. nationality

     

    She is from England and Scotland. Origins

     

    Exercise: The verb “BE”: translate:

    1) Nous sommes écossais. = We are Scottish.

    2) Ils sont américains. = They are American.

     

    3) Tu es irlandaise. = You are Irish.

     

    Grammar: the verb “be” (être)

     

    Pronoms sujet

    Verbe conjugué

    I

    am

    You

    are

    He / She / It

    is

    We

    are

    You

    are

    They

    are

     

    What languages do you speak?

    Lilou F. writes French.

    Eloi understands English.

    Hümeyranur reads Spanish.

     

    Sana speaks Arabic.

     

    Grammar

    1) Les phrases affirmatives:

    He speaks English.

    è  Dans une phrase affirmative, le verbe porte la marque de la conjugaison (le –S).

    2)  Les questions :

    Does he speak English ?

    è  La question commence par l’auxiliaire « do » avec la terminaison –es. Le verbe n’est pas conjugué. 

    3) Les phrases négatives :

    He doesn’t speak English.

    è  Dans une phrase négative, c’est l’auxiliaire « do »qui porte tout ! Il porte : la terminaison –ES et la négation(« n’t »).

     

    Le verbe n’est pas conjugué.

     

    HOMEWORK: Monday, 16th: learn the grammar lesson

     

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  • Hello everyone,

    This week we discovered a lot of verbs! Here are your lessons:

     

    Rebecca, the language assistant

     

    Her name is Rebecca. name

    She is twenty (20). age

    She is English. nationality

     

    She is from England and Scotland. Origins

     

    Exercise: The verb “BE”: translate:

    1) Nous sommes écossais. = We are Scottish.

    2) Ils sont américains. = They are American.

     

    3) Tu es irlandaise. = You are Irish.

     

    Grammar: the verb “be” (être)

     

    Pronoms sujet

    Verbe conjugué

    I

    am

    You

    are

    He / She / It

    is

    We

    are

    You

    are

    They

    are

     

    What languages do you speak?

    Clara understands Spanish.

    Rami speaks Arabic.

    Sheyenne reads French.

     

    Karel writes English.

     

    Grammar

    1) Les phrases affirmatives:

    He speaks English.

    è  Dans une phrase affirmative, le verbe porte la marque de la conjugaison (le –S).

    2)  Les questions :

    Does he speak English ?

    è  La question commence par l’auxiliaire « do » avec la terminaison –es. Le verbe n’est pas conjugué. 

    3) Les phrases négatives :

    He doesn’t speak English.

    è  Dans une phrase négative, c’est l’auxiliaire « do »qui porte tout ! Il porte : la terminaison –ES et la négation(« n’t »).

     

    Le verbe n’est pas conjugué.

     

    HOMEWORK: Monday, 16th: learn the grammar lesson

     

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  • Hello everyone,

    Here are your lessons:

    Countable (dénombrables) / uncountable (indénombrable) words

    -       Les mots dénombrables: on peut les compter et utiliser “a” ou “an”. Ex : a donut / five donuts.

    -       Les mots indénombrables : on ne peut pas les compter ni utiliser « a » ou « an ». Ex : ø orange juice / a glass of orange juice. 

     

    -       Les expressions de quantité : 

    è    A spoonful of sugar 

    è    A piece of cake 

    è    A glass of milk

     

    è   A slice of bread 

    è   A cup of coffee 

    è   A bottle of water 

     

    Thursday,October 12th

    (the twelfth)

    Video: a movie extract from the film “Falling Down”

    The scene takes place in an American diner at thirty-four past eleven (11:34) at the end of morning.

    There are a customer, a manager (Rick) and a waitress (Sheila).

     

    The customer wants to order breakfast but it’s too late: breakfast is served until thirty past eleven.

     

    HOMEWORK for next time: learn the lesson (video)

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  • Hello everyone,

    Here are your lessons:

    Countable (dénombrables) / uncountable (indénombrable) words

    -       Les mots dénombrables: on peut les compter et utiliser “a” ou “an”. Ex : a donut / five donuts.

    -       Les mots indénombrables : on ne peut pas les compter ni utiliser « a » ou « an ». Ex : ø orange juice / a glass of orange juice. 

     

    -       Les expressions de quantité : 

    è    A spoonful of sugar 

    è    A piece of cake 

    è    A glass of milk

     

    è   A slice of bread 

    è   A cup of coffee 

    è   A bottle of water 

     

    Thursday,October 12th

    (the twelfth)

    Video: a movie extract from the film “Falling Down”

    The scene takes place in an American diner at thirty-four past eleven (11:34) at the end of morning.

    There are a customer, a manager (Rick) and a waitress (Sheila).

     

    The customer wants to order breakfast but it’s too late: breakfast is served until thirty past eleven.

     

    HOMEWORKl Monday, 16th: learn the lesson (video)

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  •  

    Hello everyone, here is what we did lately:

    Ordering food at a diner

    -       Hello, I’m very hungryI’d like...

                                              [= I would like]

    ...chilli bowl, hash browns, scrambled eggs and diet cola.

    How much is it, please?

    -       It’s fifteen dollars and seventy cents.

     

     

    There are two customers and a waiter.

    The customers are ordering dinner. (temps: présent Be + V-ing)

     

    It takes place in a restaurant.

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